Selamat Berpuasa!!!!

Salam Ramadhan buat kawan2 sume..
Dah masuk bulan Ramadhan.. soon Syawal lak datang..
Tahun ni, aku berpuasa sebagai seorang isteri buat pertama kali..
Rasa best bila g terawikh sama2.. sahur sama2..buka sama2.. semuanya buat sama2..
Alhamdullilah.. Tuhan memberi keizinan aku rasa semua ni untuk tahun ini.. Hope tahun depan pn aku masih lagi diberi peluang untuk sambutnya lagi..
Tapi ari pertama je g terawikh.. ari lain mcm penat:D kt masjid tu dia wat terawikh 20 rakaat + 3 witir.. adoii.. ketar lutut2 nk abiskan sume tu.. hehehe.. so abg ckp, kita g ari cuti je, sbb kalo ari keje mmg kami biasa tdo kul 10, terawikh lak kul 10.30 baru abis.. so kalo ari cuti leh la tdo lewat kan :D

Rupanya susah gak nk bangun awal2 pagi nk masak sahur, time anak dara dulu bangun makan je, hahaha... dasar anak dara pemalashh kan!! Dulu semua mak yang buatkan, bgn pagi2 masak nasi, panaskan lauk, masak lauk simple2.. kul 4 pg dia dah bangun.. anaknya kul 5 baru bgn:D

Sekarang ni i have to do by myself.. xleh nk harapkan orang lain lg, xkan nk harapkan suami siapkan tu semua tuk isteri kan ( Kejam gilerr kalo wat mcm ni, hahahaa )
1 Ramadhan Johor cuti.. so semalam kami cuti la.. kami rasa masa panjanggggggggg sangat!\
hahahaa.. sebabnya.. biasala org baru kawen, kalo dulu asal berdua je mulala tangan xdok diam makan ada aktiviti sampingan akan berlaku... ni bulan pose, Gila ko nk wat macam tu!!!

Aku ngn laki aku pn dok jauh2.. tgk tb pn duk baring jauh2.. xpn aku atas kusi n dia kat bawah or verse la kan.. sume tu nk ngelakkan dari berlakunya perkara yg xdiingini..
(eh, aku sorang ke mcm ni or mmg normal bg yg dah kahwin :D )

Semalam aku masak tomyam campur, ikan cencaru sumbat ( nyum22 sedap!! ) ngn ulam2.. kuih2 ak beli je.. xsempat + malas :D
Ari ni nk masak ape?
Aku rasa nk wat sotong ketuk serai je + kangkung goreng belacan + n telur goreng masam manis :D hahahaha.. ari keje masak simple2 je..
ok dah ckp pasal makanan, nk pn air liur leleh2 dah...


SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN YANG BARAKAH PADA SEMUA.. :)


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Our Little Precious baby...