Menu di Bulan puasa

Alhamdullilah...

dah seminggu kita berpuasa.. syukur..
Dah tinggal puasa??? ak belum.. n Insyaallah bulan ni akan penuh :)
semalam 8 ramadhan kan.. Semalam aku masak je menu untuk buka2..
Aku xbeli dah.. kalo lauk yg beli aku kesian kan laki aku, dia makan ckit je kalo lauk yg beli. Sebab tu aku penat macam mana pn, aku tetap gagahkan diri untuk masak. Slagi aku mampu aku buat. Iyala dengan keadaan diri yg cepat penat n selalu penat, aku kadang2 xlarat gak nk masak. Tapi kalo aku masak, macam bnyk jugak la suami aku makan. Smalam sampai umh kul 5 petang, aku baring jap rehat, kul 5.20 dah masuk dapur. Tapi dah kira ok sbb lauk ayam n kerang semua laki aku dah bersihkan :) so kurang dah beban kt situ ckit. Masak sampai kul 6.30, kerang belum rebus, masak tggal atas dapor p solat asar jap.. hahaha.. nk kul 7 baru nk solat.. :p
ok, ni ape yg aku masak semalam 8 Ramadhan
Ayam masak merah (masak sendiri )
kacang buncis goreng tauhu lembut ( msk sendiri )
kerang rebus cicah sos ( msk sndiri )
kuih cara berlauk ( beli )
air soya n asam boi ( beli )

Simple je lauk kan.. tp penat gak nk masak.. Tapi demi nk suruh suami makan bnyk, ak masak gak..

Eh, lapar? meh tgk lg gambar makanan lain :D


ok.. nk sambung wat keje :D
Layan la ekh...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Our Little Precious baby...